خیاطی و الگو

روش های مراقبت از پارچه و لباس 6 مورد

روش های مراقبت از پارچه و لباس 6 مورد

برای همه ما پیش اومده که یک لباس رو دوس داشته باشیم و علاقه داریم این لباس یا پارچه رو به مدت طولانی نگه داری و استفاده کنیم و نیازمند روش های مراقبت از پارچه و لباس هستیم تا یاد بگیریم چگونه از لباس های خودمون به بهترین شکل ممکن مراقبت کنیمو از آنها در بازه های طولانی استفاده کنیم طبیعتا مراقبت از پارچه برای شما مهم است پس تا انتهای این مقاله با وبلاگ فروشگاه توینکو همراه باشید

روش های مراقبت از لباس

خرید لباس هایی که برای ماندگاری ساخته شده اند یک چیز است. ماندگار کردن آنها چیز دیگری است. از دانستن دوام پارچه  ها تا یادگیری نحوه مراقبت از آن‌ها، گاهی اوقات مراقبت از لباس علیرغم دستورالعمل‌های مراقبت از پارچه، مانند یک بازی حدس زدن به نظر می‌رسد. مراقبت صحیح از لباس‌هایتان به شما کمک می‌کند در مدت طولانی در هزینه‌های خود صرفه‌جویی کنید، و به طور بالقوه شما را قادر می‌سازد تا لباس‌ها را با دوستان خود به اشتراک بگذارید یا لباس‌ها را بین بچه‌ها یا سایر اعضای خانواده در طول سال‌ها، حتی در طول نسل‌ها، به اشتراک بگذارید.

با این حال، یادگیری نحوه مراقبت از لباس های خود نه تنها برای کیف پول شما، بلکه برای محیط نیز ایده آل  است . هرچه لباس‌های کمتری به محل‌های دفن زباله ختم شود، منابع و مواد اولیه کمتری از آب گرفته تا برق به  هدر می‌رود. در ساخت آنها مد سریع در راه است زیرا برندهای بیشتری بر روی پارچه  های باکیفیت سرمایه‌گذاری می‌کنند که می‌توانند در شرایط سخت‌تر شستشو را بهتر تحمل کنند، و مصرف‌کنندگان بیشتر از محیط‌زیست آگاه می‌شوند.

ممکن است با روندهای فصل گذشته کارتان تمام شده باشد، اما اثرات آن ها در ادامه حضورشان در محل های دفن زباله برای چندین دهه باقی می ماند. آژانس حفاظت از محیط زیست (EPA) بسیاری از کارخانه‌های نساجی را آنقدر خطرناک می‌بیند که آنها را به‌عنوان مولد زباله‌های خطرناک – مواد شیمیایی مورد استفاده در ساخت و تصفیه پارچه  هایی که صدها سال در خاک و آب‌های زیرزمینی باقی می‌مانند، تنظیم می‌کند. پوشاک و کفش بیش از 8 درصد از انتشار گازهای جهانی مرتبط با تأثیرات تغییرات آب و هوایی ساخت بشر را تشکیل می دهند.

در اینجا پنج راه برای نزدیک شدن به مراقبت و روش های مراقبت از لباس آورده شده است:

خرید لباس با کیفیت

هنگام خرید لباس به چه نکاتی توجه کنیم

روش های مراقبت از پارچه و لباس 6 مورد

روش های مراقبت از پارچه و لباس 6 مورد

مهم نیست که چه چیزی را برای پوشیدن انتخاب می کنید، باید واقعاً از آن لذت ببرید، و این احتمال افزایش پوشیدن لباس را افزایش می دهد. طبق داده‌های EPA در سال 2015، آخرین سالی که اطلاعات مربوط به آن را در اختیار داشت، ایالات متحده حدود 75 پوند ضایعات نساجی به ازای هر نفر تولید کرد که بیش از ده برابر افزایش جمعیت در سال 1960 نشان می‌دهد.

همانطور که کیفیت خرید شما مهم است، از خود بپرسید. ، آیا دوباره آن لباس را می پوشی؟ یا برای یکبار مصرف میخرید؟ خرید مراکز پوشاک با کیفیت در موضوعات مختلف که محدود به پارچه  و ساختار نیست.

آیا یک لباس خوبی هست؟

آیا در لمس احساس خوشایندی دارید؟

تناسب خوب باعث می‌شود که بتوانید به پوشیدن چیزی ادامه دهید، حتی اگر دیگر در مد نباشد.

آیا می توانید از طریق آن ببینید؟ می توانید آن را بکشید؟ اگر می توانید، خیلی نازک است، به این معنی که قطعه دوست داشتنی تعمیر و نگهداری بسیار بالایی دارد. اگر متعهد به شستن یک تکه لباس با دست نیستید و اجازه نمی دهید در هوا خشک شود یا نمی خواهید برای تمیز کردن خشک سرمایه گذاری کنید، در کمد لباس یا سطل زباله مدفون می شود. به طور کلی، پارچه  های ضخیم تر از پارچه‌های نازک‌تر مانند ابریشم دوام بیشتری دارند، زیرا می‌توانند چندین بار شستشو را تحمل کنند و ممکن است تمیز کردن آن‌ها کار کمتری داشته باشد.

به همان میزان، اگر بتوانید چیزی را بکشید و بخیه ها به راحتی نمایان شوند، آنگاه با در نظر گرفتن دوام ساخته نشده است. بخیه ها باید یکنواخت باشند، حداقل هشت در هر اینچ.

آیا از یک ترکیب با کیفیت ساخته شده است؟ آیا در لمس احساس خوشایندی دارد؟ هنگام خرید لباس جدید به دنبال آستر، پنبه مرغوب و تنسل باشید. آسترهای شلوار کار، ژاکت‌های کار و برخی لباس‌ها به ماندگاری پارچه  های ظریف کمک می‌کنند تا از ساییده شدن مواد روی خود جلوگیری کنند که می‌تواند به مرور زمان آن را نازک کند.

برخلاف پنبه‌های رشته‌ای کوتاه‌تر، پیماها یا پنبه‌های مخلوط شده با پلی‌استر طولانی‌تر، بادوام‌تر و کمتر احتمال دارد که قرص شوند. در حالی که این تمایل پارچه  ها را گران‌تر می‌کند، در نظر داشته باشید که با عدم نیاز به تعویض لباس‌ها یا پرداخت هزینه‌های خشکشویی پرهزینه، چقدر صرفه‌جویی خواهید کرد. لباس های ساخته شده از پلی استر را با احتیاط بخرید، اما چون پلی استر در درجه اول پلاستیکی است، میکروپلاستیک هایی ایجاد می کند که در آب آشامیدنی ختم می شود. پارچه  های طبیعی نیز تمایل به قرص کمتری نسبت به پارچه های مصنوعی دارند.

خواندن برچسب های مراقبت از لباس

روش های مراقبت از پارچه و لباس 6 مورد

روش های مراقبت از پارچه و لباس 6 مورد

نمادهای لباسشویی برای بسیاری از مردم مانند کد خوانده می شود. برخلاف نوشتن کد برای نرم‌افزارها یا وب‌سایت‌ها، به چندین کتاب یا صفحه باز برای درک برچسب‌های مراقبت از لباس نیاز ندارید. نمادهای شستشو و خشک کردن دقیقاً نشان می دهد که چگونه لباس خود را بدون حدس و گمان نگهداری کنید. سرمایه گذاری روی بند رخت یا قفسه خشک کن می تواند به شما کمک کند عمر لباس خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید.

اگر مایل به تلاش اضافی نیستید، در وهله اول از خرید لباس هایی که به این نوع نگهداری نیاز دارند خودداری کنید، زیرا این کار برای شما هزینه بر خواهد داشت.

در صورت شک، می توانید لباس های خود را کمتر بشویید، مانند جین یا کتانی که نیازی به شستشو با هر بار استفاده ندارند. برخلاف تی‌شرت‌های نخی یا لباس‌های ورزشی، که برای جلوگیری از تجمع باکتری‌ها باید اغلب شسته شوند، می‌توانید هر بار که لباس‌ها را می‌پوشید نشویید.

قبل از خرید لباس، همیشه برچسب های مراقبت از لباس را بخوانید تا تصمیم بگیرید که آیا می توانید به نگهداری آن متعهد باشید یا خیر.

برچسب های شستشو

خوشبختانه، برچسب‌های شستشو به ما کمک می‌کنند بلافاصله تصمیم بگیریم که در کدام دما یا چرخه لباس‌ها را بشوییم. اکثر لباس‌های خارج از قفسه با تکنیک‌های شستشو همراه هستند که با نمادها مشخص شده‌اند. سازندگان معمولاً دما را با تعداد نقاط موجود در نماد آب که با امواج مشخص می شود تعیین می کنند. «Wash Cold» بین ۶۵ تا ۸۵ فارنهایت است که اغلب به پارچه  های ظریف‌تری مانند کتان یا ابریشم و برخی ترکیب‌های پلی‌آمیخته اشاره دارد، در حالی که «شستشوی گرم» حداکثر تا ۱۰۵ فارنهایت می‌رسد.

خط بین شستن پارچه  ها در آب سرد یا گرم اغلب نازک است، اما در صورت مشکوک بودن می توانید با شستن پارچه  در آب سرد آن را درست کنید. “Wash Hot” به حداکثر 120F می رسد که فراتر از آن لباس ها ممکن است سریعتر فرسوده شوند یا جمع شوند.

در مقابل، نماد وان چرخه های مختلف شستشو را با یک یا دو خط در زیر آن نشان می دهد. گزینه‌ها عبارتند از: «شستشوی با ماشین»، «شستشوی دستی»، «شستشو نشود»، «فقط خشک‌شویی» و «خشک‌شویی نشود». ساده‌تر، برخی از برچسب‌ها با پیشنهاد شست‌وشو با پرس معمولی، دائمی یا چرخه ظریف، موارد را روشن می‌کنند.

برچسب های خشک کردن

برای جلوگیری از چروک شدن لباس‌هایتان، برچسب‌های خشک کردن نمادهایی را ارائه می‌کنند که به شما کمک می‌کنند فرآیند خشک کردن را طی کنید. نمادهایی مانند مربع با دایره ای در مرکز نشان می دهد که آیا خشک کن مجاز است یا خیر، در حالی که مربع با یک ضربدر از طریق آن نشان می دهد که باید لباس را فشار دهید. مربع با خط افقی به این معنی است که باید لباس را صاف بخوابانید تا خشک شود. نمادهای شستشوی دست به صورت یک وان با علامت دست ظاهر می شوند.

از بین بردن لکه ها

در حالی که تولید کنندگان ممکن است برچسب های شستشو و خشک کردن را ارائه دهند، حذف لکه پیچیده تر است. با این راهنمای پاک کردن لکه از فروشگاه آنلاین لباس، هر بار آن را درست کنید .

اتو و بخار پز کردن لباس

روش های مراقبت از پارچه و لباس 6 مورد

روش های مراقبت از پارچه و لباس 6 مورد

دماهای مختلف برای پارچه های مختلف

اتو گرما را روی الیاف پارچه اعمال می کند و آنها را شل می کند. با این حال، اگر این کار اشتباه انجام شود، این احتمال وجود دارد که پارچه‌ها را بسوزانید یا زرد کنید، مخصوصاً پارچه‌های ظریف مانند ابریشم و برخی مواد مصنوعی. اتوهای مختلف سطوح حرارتی متفاوتی دارند، اما این یک راهنمای کلی است:

  • کتانی: 445 درجه فارنهایت
  • پنبه: 400 درجه فارنهایت
  • ریون: 375 درجه فارنهایت
  • پشم: 300 درجه فارنهایت
  • پلی استر: 300 درجه فارنهایت
  • ابریشم: 300 درجه فارنهایت
  • استات: 290 درجه فارنهایت
  • اکریلیک: 275 درجه فارنهایت
  • Lycra: 275 درجه فارنهایت
  • نایلون: 275 درجه فارنهایت

زمانی که باید لباس را بخارپز کنید

روش های مراقبت از پارچه و لباس 6 مورد

روش های مراقبت از پارچه و لباس 6 مورد

می‌توانید لباس‌ها را با عملکرد بخار روی اتو یا با یک بخارپز دستی جداگانه بخارپز کنید. بخار دادن به جای نگرانی در مورد کنترل دما، از رطوبت گرم شده برای از بین بردن چین و چروک ها در حالی که لباس آویزان است، استفاده می کند و باعث صرفه جویی در زمان و تکنیک های اتو می شود. بخار دادن لباس‌ها را نیز از بین می‌برد، اما مراقب خود بخار باشید، زیرا می‌تواند پوست شما را به راحتی یک اتو داغ بسوزاند.

آموزش تعمیر لباس

بهترین راه برای مراقبت از لباس این است که با اطمینان از چرخاندن لباس ها و نگهداری صحیح لباس های مختلف از آسیب جلوگیری کنید. به عنوان مثال، از چوب لباسی مناسب (چوب یا نمد، هرگز سیم) استفاده کنید، به لباس ها فضای تنفس بدهید و وسایل سنگین تری مانند ژاکت های پشمی را تا کنید تا کشیده نشوند. علاوه بر این، یادگیری اصول ترمیم – مانند تعویض یک دکمه یا دوختن سجاف افتاده – نه تنها می تواند به ماندگاری لباس شما کمک کند، بلکه می تواند باعث صرفه جویی زیادی در طول عمر لباس شما شود.

روی یک کیت خیاطی اولیه با رنگ‌ها و اندازه‌های سوزنی مختلف سرمایه‌گذاری کنید و اگر از قبل اصول اولیه را نمی‌دانید، در ویدیوهای YouTube درباره نحوه خیاطی تحقیق کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *