عطر و ادکلن

عطر – انواع عطر ها – خرید بهترین عطر 1400 – چه عطری بخریم؟

عطر - انواع عطر ها - خرید بهترین عطر 1400 - چه عطری بخریم؟

عطر

عطر کلمه ای لاتینی است که به معنی مایعی خوش بو و از ذات و درون گل هست. در پایگاه دانش | وبلاگ فروشگاه تونیکو با ما باشید و هچنین میتونید محصولات فروشگاه تونیکو رو ببینید.

عطر دارای ریشه ی اصلی در روم باستان داره که در معبد های روم برای ساخت بوی معطر در معبد با سوزاندن برگ گل‌ ها ، تکه ای های چوب درختی و یا گل ، ادویه‌ جات ، ترشی جات و رزین معطر بر روی زغال‌ سنگ به منظور اعمال مذهبی و همچنین انتشار عطر و بوی خوش از طریق دود بعنوان هدیه به خدایان استفاده می‌کردند که به مرور زمان برای خوش بو کردن بدن به خصوص در فصل تابستان استفاده میشد.

رفته رفته ساخت عطر شکل گرفت و مورد استفاده عموم قرار گرفت و همچنین انواع عطر ها از منابع مختلفی برای تولید عطر ساخته شد.

راستی در مورد تیپ اندامی خودتون + فیلم خوندید و اینکه بدونین چه تیپ اندامی دارید ؟ یا شایدم نیاز دارید در مورد چگونگی زیبایی پوست صورت اطلاعاتی داشته باشید ما مقاله های مفید و جامعه ای ارائه دادیم خواستید مطالعه کنید

اگر میخواهید در مورد عطر ها و اسامی عطر ها و همچنین بهترین عطر برای خرید و مناسب خودتون بخونید و اطلاعاتی کسب کنید این مقاله رو که در مورد عطر هاست بخونید و اطلاعات جامعی در مورد عطر ها و ویژگی های عطر ها کسب کنید.

انواع عطر ها

خب میرسیم به معرفی انواع عطر ها ، من به عنوان نویسنده مطلب میتونم 287 عطر رو به شما معرفی کنم ولی در این مقاله چندین عطر رو معرفی میکنم و به مرور زمان و در آپدیت های بعدی در مورد عطر | انواع عطر ها | خرید بهترین عطر 1400 | چه عطری بخریم؟ عطر های بیشتری معرفی خواهیم کرد تا انتهای معرفی انواع عطر ها با ما باشید.

Woody Mood

وودی مود Woody Mood

عطر وودی مود از Olfactive Studio عطری است از جنس چوب کهربا ، برای خانم ها و آقایون . Woody Mood در سال 2017 راه اندازی شد. مواد های اولیه عطر وودی مود woody mood زنجبیل، مریم گلی ، زعفران و ترنج هستند. رایحه میانی سکویا ، بخور ، چای سیاه و نارد هیمالیا ( Jatamansi ) است. رایحه اولیه کاکائو ، استیراکس ، چرم و نعناع هندی است.

علاقه ی مردم به عطر وودی مود به ترتبیب در فصل های پاییز ، زمستان ، بهار و تابستان بیشتر است و مورد استفاده قرار میگیرد. باتوجه به آمار های به دست امده در فصل پاییز علاقه به استفاده عطر وودی مود woody mood نسبت به سایر فصل ها بالای 90% است. همچنین علاقه مردم به استفاده از عطر وودی مود در شب 60% و در روز 40% است.

Kirk

کرک Kirk 

عطر ادکلن Kirk by Mirko Buffini Firenze عطری است چوبی تند مردانه. عطر کرک در سال 2014 به بازار عرضه شد. نت‌های ابتدایی شامل انگور فرنگی سیاه، زیره، فلفل، گشنیز و زیره سیاه هستند. رایحه میانی اسطوخودوس ، یاسمن و لیلی دره است. رایحه پایه: خزه ، رایحه چوبی ، چوب صندل ، مشک و چرم.

علاقه ی مردم به عطر کرک به ترتبیب در فصل های پاییز ، بهار ، زمستان و تابستان بیشتر است و مورد استفاده قرار میگیرد. باتوجه به آمار های به دست امده در فصل پاییز علاقه به استفاده عطر کرک Kirk  نسبت به سایر فصل ها بالای 90% است. همچنین علاقه مردم به استفاده از عطر کرک در شب 55% و در روز 45% است.

Lotus Intense

لوتوس اینتنس Lotus Intense

عطر لوتوس اینتنس Lotus Intense شده توسط لوتوس عطری ناب و خالص با برای زنان و مردان است. لوتوس اینتنس در سال 2016 روانه بازار شد. سازنده این عطر آلبرتو موریلاس است. رایحه اولیه درخت کاج ، ترنج و توت درخت عرعر است. نت های میانی شامل صنوبر بالمس ، پیمنتو و کلری سیج است. نت های پایه عبارتند از چرم، نعناع هندی و لابدانیوم.

علاقه ی مردم به عطر لوتوس اینتنس به ترتیب در فصل های پاییز ، بهار ، زمستان و تابستان بیشتر است و مورد استفاده قرار میگیرد. باتوجه به آمار های به دست امده در فصل های پاییز ، بهار و زمستان علاقه به استفاده عطر لوتوس اینتنس Lotus Intense بالای 90% است. همچنین علاقه مردم به استفاده از لوتوس اینتنس در شب 50% و در روز 50% است.

Eternity Aqua for Women

کالوین کلین (سی کی) اترنتی آکوا ادو پرفیوم Eternity Aqua for Women

Eternity Aqua for Women از Calvin Klein یک عطر زنانه گلهای آبی است. Eternity Aqua for Women در سال 2012 راه اندازی شد. نت های اولیه خیار ، گل صد تومانی ، سیب قرمز و زردآلو است. نت های میانی شامل ماگنولیا ، یاسمن ، گاردنیا و گل تیاره است. نت های پایه مشک ، سرو و نت های چوبی هستند.

علاقه ی مردم به عطر کالوین کلین (سی کی) اترنتی آکوا ادو پرفیوم به ترتیب در فصل های تابستان ، بهار ، پاییز و زمستان بیشتر است و مورد استفاده قرار میگیرد. باتوجه به آمار های به دست امده در فصل تابستان علاقه به استفاده عطر کالوین کلین (سی کی) اترنتی آکوا ادو پرفیوم Eternity Aqua for Women بالای 90% است. همچنین علاقه مردم به استفاده از لوتوس اینتنس در شب 5% و در روز 95% است.

چه عطری بخریم؟

شما چه نوع عطری میپسندید؟ بوی هر عطر نشانه چه تیپ شخصیتی است؟

عطر های تند

افرادی که به عطر هایی با راحیه ی تند علاقه دارند ، دارای اعتماد به‌ نفس بالایی هستند. آن‌ ها مورد اعتماد بسیاری از مردم و دارای مدیریتی قوی و موثر در ارتباط با دیگران هستند. خوب تصمیم می‌گیرند ، نسبت به دیگران باهوش‌ تر هستند و می‌دانند چه چیزی درست و چه چیزی نادرست می باشد. آنها تلاش دارند همه‌ چیز را مطابق میل خود انجام دهند که گاهی این کار می‌تواند به دلیل عدم توجه به نظر دیگران مشکل‌ ساز شود ، ولی ایمگونه افراد علاقمند به رایحه های تند در مورد عشق صبور تر هستند.

عطر های تند ، روحیه آن‌ها را شاداب و زنده می‌کند و به همین خاطر همیشه به دنبال این نوع عطر ها می باشند.

عطر های ملایم

اینگونه افراد که عطر های ملایم استفاده میکنند همیشه اسرارآمیز هستند ، به‌هیچ‌وجه خودخواه نیستند ، زود و آسان نظرشان جلب می‌شود ، روزشان با توجه به خلقشان می‌تواند خوب یا بد باشد ، بین دوستان محبوب‌یت دارند ، به‌سادگی مسائل پیش‌آمده را فراموش می‌کنند ، بیشتر به دنبال شخصی هستند که قابل‌اعتماد باشد ، زود عصبانی می‌شوند و گاهی اوقات به کوچک‌ ترین چیزها هم اعتراض دارند و همچنین اعتماد همه را جلب مینمایند.

عطر های شیرین

افرادی که از عطر های شیرین استفاده میکنند خیال‌ پرداز و شوخ‌ طبع هستند. تمایل دارند چیزهای جدید را بیابند و کارهای جدیدی انجام دهند و راحت و به‌سادگی از محیط اطراف خود درس می‌آموزند. همچنین به‌راحتی می‌توان با آن‌ها گفتگو کرد. زمانی مه دوستان واقعی خود را یافتند تا پایان عمر به آنها اعتماد می‌کنند. نسبت به همه‌چیز دارای احساسی قوی‌ می باشند ، اما هنگامی که از دست شخص یا اشخاصی عصبانی می‌شوند ، برایشان مشکل است آن‌ها را ببخشند.

آرزو و اهدافشان در زندگی بسیار و جالب است ، گاهی عجیب به نظر می‌رسند، اما همه این حالت‌ های آن‌ها را دوست دارند.

عطر های تلخ

اینگونه افراد که تمایل بسیاری به استفاده از عطر های تلخ دارند دارای انگیزه‌ ای قوی برای انجام هر کاری هستند ، اما تغییر در زندگی را نمی‌پسندند. همچنین زمانی که تصمیمی گرفتند روی تصمیمشان تا مدت‌ها پا می‌فشاری می کنند. آنها فعال و ورزشکارند  برای دیگران مشکل است که به آن‌ها نزدیک شوند.

زمانی که متوجه می‌شوند نمی‌توانند به چیزی که می‌خواهند دست یابند ، به‌سادگی تسلیم نشده و آن را رها نمی‌کنند. افراد تلخ پسند هنگامی‌که کارها مطابق میل آن‌ها انجام نمی‌شود ، ممکن است اخم کنند ، اما هیچگاه عصبانی نمی‌شوند. خویشتن‌ داری و صبوری  نیز از صفات ذاتی آنها می باشد و به دلیل همین خصوصیات است که کارهای خود را معمولاً راحت انجام داده و تا آخر پای آن می‌ایستند.

عطر های گرم

اشخاصی که به عطر های گرم تمایل بیشتری دارند در مقابل اعمالشان مسئولیت‌پذیر هستند و می‌دانند چگونه با مردم رفتار کنند. آنها همواره اهدافی برای دستیابی دارند و به واقع برای رسیدن به آن‌ها تلاش می‌کنند. آنها فردی آماده رقابت هستند ، دوستانشان برای آن‌ ها بسیار مهم بوده و به طور معمول قدر آنچه را که دارند ، به‌خوبی می‌دانند. گاهی اوقات واکنششان در برابر مسائل گوناگون بسیار شدید است که آن‌هم به شخصیت گرم آن‌ها بر می‌گردد که نشان می‌دهد بیش‌ از اندازه احساساتی هستند.

بسیار خونگرم‌ می باشند و همراه خوبی برای بستگان و دوستان هستند. خشونت را نمی‌پسندند و کاملاً درک می کنند چه چیزی و چه‌کاری را چه موقع باید انجام داد. به دیگران حسادت نمی‌ورزند و مسافرت را بسیار دوست دارند ، به‌ویژه اگر با دوستان و بستگان باشد.

عطر های خنک

اشخاص که عطر های خنک پسند انهاست دارای غروری مثبت هستند ؛ به‌طوری‌که همیشه می‌توانند میزبان باشکوهی برای دوستان باشند. آنها به‌سختی می‌توانند حس برتری‌جویی خود بر دیگران را کنترل کنند. انرژی خود را بیهوده تلف نمی‌کنند و از همین رو یک سازمان دهنده خوب و قوی محسوب می‌شوند که به‌راحتی می‌توانند وظایف و اعمال خود را سر و سامان دهند. آنها به طور معمول طوری رفتار می‌کنند که گویی مسئله مهمی در ذهن خود دارند و در تلاش‌ هستند که آن را حل و فصل کنند.

گاهی اوقات نیز احساس مبهمی به آنها دست می‌دهد که انگار از چیزی نگران‌ می باشند.

زمان ماندگاری عطر

در مورد عطر ها گفتم الان نوبت به زمان ماندگاری بوی عطر ها هست که زمان ماندگاری عطر به طول و زمان فاصله ی برخورد اولین عناصر عطر به بدن تا زمانی که بوی خودشو حفظ کنه زمان ماندگاری بوی عطر میگن

زمان ماندگاری عطر فقط به نوع عطر بستگی نداره ! زمان ماندگاری عطر هچنین به نوع پوست اون فرد هم بستگی داره ، ماندگاری بوی عطر در هر فرد متفاوت است.

تقریبا حداکثر ماندگاری بوی عطر 18 ساعت است ولی یک عطر ادوتویلت به مدت 3 تا 4 ساعت زمان ماندگاری داره

خب طبیعی هست در فصل گرما ( تابستان ) بوی عطر و ماندگاری بوی عطر بیشتر میشود و گرما به راحیه و انتشار بوی عطر رابطه ی مستقیم داره و باید از راحیه های خنک در این فصل استفاده کرد و برعکس در فصل سرد ( زمستان ) باید برای استفاده از عطر ( به خاطر نفوذ سرمای هوا و از بین بردن بوی عطر ) بهتر است از راحیه های گرم ، شرقی و تلخ استفاده شه.

چرخ رایحه عطر ها

این جدول در سال 2010 ارائه شده و اخرین چرخه میباشد.

گلی

  1. گلی
  2. گلی ملایم
  3. گلی شرقی

شرقی

  1. شرقی
  2. شرقی ملایم

چوبی

  1. چوبی
  2. چوبی خزه دار
  3. چوبی خشک
  4. آروماتیک

تازه

  1. میوه ای
  2. سبز
  3. مرکبات
  4. آب

ترکیبات اصلی عطر ها

بخش اصلی عطر ها را اسانس هاست که از آنها عطر شکل میدهند که این اسانس ها را از فهرست زیر تولید میکنند:

گل ها

از گل ها برای ساخت عطر ها استفاده میشود که میتوان از یک یا چند گل استفاده شود .

سبزه ها

سبزه ها یکی دیگر مواردی است که از آن اسانس عطر تولید میکنند ، میتوان به سبزه های ( جوانه ، پیاز ، برگ درختان ، چوب درختان ) اشاره کرد.

میوه ها

اسانس های زیادی برای ساخت عطر از میوه ها میگیرند که در چند مورد میتوان به ( سیب ، پرتقال ، نارنج ، گیلاس ، توت فرنگی ) نام برد.

حیوانات

اسانس هایی که از حیوانات گرفته میشود تقریبا مردم بیشتر استقبال میکنند ، که میتوان به ( مشک سیویت ، مشک آهو و کندو عسل ) اشاره کرد.

ماده حلال

از ماده حلال برای رقیق کردن عطر ها در ساخت عطر سازی استفاده میشود ؛ بیشترین حلالی که در عطر ها استفاده میشود ، الکل است.

همچنین میتوان از حلال دیگر مانند آب نام برد .

مواد افزودنی

از مواد افزودنی در بسیاری از عطر ها استفاده میشود که برای این منظور تغییر رنگ و ماندگاری و پایداری استفاده میشود.

 

این مقاله به روز رسانی میشود.

 

راستی نظر شما چیست ؟ در قسمت دیدگاه برای همه بنویسید. موفق باشید  🙂

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *